تراک کوماتسو؛ تامین کننده و وارد کننده قطعات ماشین های راهسازی و معدنی
تراک کوماتسو
تراک کوماتسو
واردکننده و تامین کننده ی کلیه قطعات موتوری,و زیر بندی دامپتراک,لودر,بلدوزر و بیل مکانیکی کوماتسو
تراک کوماتسو از سال 1388 فعالیت گسترده ای را در این زمینه شروع کرده است.
این شرکت با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه تامین و تهیه قطعات انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی و همچنین با بهره گیری از مهندسین و متخصصین کارآزموده در امر سرویس و نگهداری کلیه ماشین آلات راهسازی فعالیت ویژه ای داشته و همواره بر این باور است که می توان از تجربه مفید کاری خود نقش موثری در صنعت راهسازی کشور فراهم آورد.
باعث افتخار است که در راستای عمران و آبادانی کشور توانسته ایم با شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی اعم از ارگان های نظامی، شهرداری ها، شرکت های راه سازی، معدنی، حفاری، پیمانکاری ها و … همکاری داشته باشیم.
این شرکت با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه تامین و تهیه قطعات انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی و همچنین با بهره گیری از مهندسین و متخصصین کارآزموده در امر سرویس و نگهداری کلیه ماشین آلات راهسازی فعالیت ویژه ای داشته و همواره بر این باور است که می توان از تجربه مفید کاری خود نقش موثری در صنعت راهسازی کشور فراهم آورد.
بیل مکانیکی کوماتسو جزء تجهیزات حفاری این کمپانی به شمار می رود. بیل مکانیکی از ماشینهای سنگین عمرانی و مهندسی است که از قطعات مکانیکی اصلی اعم از بازوی مفصلی، باکت (Bucket) و کابین گردان در قسمت بالا و زنجیر و یا چرخ لاستیکی در زیر میباشد. قسمت فوقانی هر دو نوع بیل مکانیکی (چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی) دارای عملکردی مشابه هستند و از رِله، اَهرم و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل آن استفاده می شود. اما قسمت تحتانی که شامل کل لوازم یدکی زیربندی، زیربندی کامل و اتصالات چرخ ها می باشد، دارای عملکرد جداگانه ای (برای محیطهای کوهستانی، شهری، بیابانی) می باشد. علاوه بر تفاوت لوازم یدکی زیربندی، محل کار و سرعت بیل مکانیکی چرخ زنجیری با بیل مکانیکی چرخ لاستیکی متفاوت است.
از دیگر ویژگی های بیل مکانیکی میتوان به نصب چکش (پیکور) که بسیار پرکاربرد است اشاره کرد. نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک بجای باکت این دستگاه، این امکان را فراهم میکند که سطوح و حجم های سنگی یا بتونی را که بنا به دلایلی نمیتوان با مواد منفجره و یا کمپرسور تخریب کرد، بهوسیله مجموعه این دو وسیله (بیل و چکش) تخریب نمود. البته باید عنوان کرد که بیل مکانیکی برای حمل خاک مناسب و مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل پیشنهاد می شود که از لودر برای حمل خاک به حجم زیاد استفاده شود.
حفر کانال، گودال، زیرسازی، حمل مواد (در حد متوسط)، برش توسط ادوات هیدرولیکی، تخریب، گودبرداری برای ساخت ساختمان، خاک برداری، تسطیح زمین (در مواردی به صورت خلاصه- در غیر اینصورت گریدر پیشنهاد می شود)، معدنکاری و لایروبی رودخانه
نحوه عملکرد قطعات عملکردی و لوازم یدکی بیل مکانیکی
بازوی مفصلی
بازوی مفصلی در قسمت جلویی بیل مکانیکی واقع شده و وظیفه حفاری، جابجای و حمل را بر عهده دارد. این بازو به وسیله سه هیدرولیک جداگانه و توسط راننده کنترل می شود. هیدرولیک اول در قسمت ابتدایی بازو (جلوی کابین راننده)، هیدرولیک ثانویه در مرکز بازو و دیگری انتهای بازوی مفصلی واقع شده است. هیدرولیک اول برای به حرکت درآوردن بازوی اصلی می باشد و هیدرولیک دوم برای حرکت و قدرت دارن به باکت به کار می رود. تمام عملکرد این بازو از طریق یک رله در کابین راننده کنترل می شود.
اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از خودرو های راهسازی استفاده میکنید و مایلید تا از دانستنی های بیل مکانیکی کوماتسو بیشتر بدانید در ادامه با ما در تراک کوماتسو همراه باشید تا اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.در این بخش از مقاله در رابطه با کد خطاهایی که ممکن است در بیل مکانیکی با برند کوماتسو آن برخورد کنید صحبت نماییم. امروزه بیل مکانیکی تولید شده توسط شرکت های ولوو ، هیتاچی ، دوسان و… از قابلیت نصب دیاگ بهره می برند در این ماشین آلات ، دیاگ به صورت خارجی بر روی خودرو نصب می شود و ایرادات آن را پیدا می کند این در حالی است که بیل مکانیکی کوماتسو از دیاگ داخلی برخوردار بوده و تمام این اطلاعات به وسیله ی مانیتور قرار گرفته بر روی خود بیل قابل مشاهده است و نیازی به نصب دستگاه خارجی نمی باشد.
ارور E02 مربوط به اتصال / قطع سوپاپ سلونئوید می باشد که در صورتی که این ارور را بر روی مانیتور دستگاه خود مشاهده نمودید در هنگام کار شاهد این خواهید بود که توان کاری دستگاه کم تر از حالت ایده آل شده و اصطلاحا در زیر کار می خوابد. برای رفع این مشکل کافی است به سراغ دو شیر برقی که بر روی پمپ هیدرولیک سمت چپ قرار داشته رفته و هر دوی آنها را مورد بررسی قرار دهید به صورت معمول شیر برقی که در قسمت گودی قرار دارد مشکل پیدا کرده می توان آنرا باز کرده و پس از سرویس کردن مقداری پالش به سوپاپ داخلی اضافه کرده تا کارایی آن به حالت قبل برگردد.
ارور E03 مربوط به اتصال و یا قطع شدگی در ترمز گردان خودرو می باشد در صورت مشاهده این ارور باید منتظر قفل شدن و عدم امکان چرخش خودرو خود باشید. برای رفع آن باید به 6 شیر برقی را که زیر سلکتور وجود دارد ، دسترسی پیدا کرده و نسبت به تعمیر و یا تعویض آنها اقدام نمایید. قبل از هر اقدامی توجه داشته باشید که تعمیر این قسمت نیازمند تجربه و صرف وقت بسیاری می باشد. به طور معمول مشکل اصلی این بخش به پنجمین شیر مربوط بوده و شما می توانید با تعویض این لوازم یدکی کوماتسو و یا رسوب زدایی آن ،این شیر را مانند روز اول نمایید.
ارور E05 مربوط به سیستم گاز بیل مکانیکی می باشد و در صورتی که با این ارور مواجه شدید مطمئنا با این مشکل که بیل مکانیکی کوماتسو شما گاز خور خوبی ندارد برخورد خواهید نمود. برای تعمیر این بخش کار خاصی از شما ساخته نیست تنها می توانید سوکت های متصل به گاز برقی را بررسی نمایید و باید حتما توسط برقکار مابقی تغییرات انجام شود.
کوماتسو یکی از پیشتازان عرصه تولید خودرو های سنگین و قطعات کوماتسو می باشد که در سالهای گذشته با تولید مدلهای مختلف خودرو ها از جمله خودرو های راهداری سهم قابل توجهی را در بازار جهانی از آن خود نماید و محصولات بسیاری را در کشور های مختلف به فروش برساند. در ادامه بیشتر در زمینه ی تاریخچه شرکت کوماتسو توضیح خواهیم داد.
کوماتسو از سال 1968 با تولید بیل هیدرولیکی از سری H به جمع شرکت های تولید کننده بیل مکانیکی پیوست. این در حالی است که این شرکت از سالها قبل از این در عرصه تولید خودرو و لوازم جانبی خودرو فعالیت داشته است ولی به صورت جدی و تخصصی از سال 1968 در این عرصه اقدام به برند سازی نمود.
این شرکت با همکاری شرکت های آمریکایی توانست مجموعه ای از خودرو های سری H را تولید نماید و درامد مطلوبی را از فروش این مدل خودرو به دست آورد.
ایران در سال 1980 در هنگام جنگ با عراق که کشور های زیادی از ارائه خودرو های راهداری به ایران خودداری میکردند با کوماتسو برای خرید خودرو های راهداری ساخته شده توسط این شرکت به توافق رسید و اقدام به وارد کردن تعداد قابل توجهی از این محصولات کوماتسو نمود و از آنها در خط مقدم جبه های خود استفاده نمود.
کوماتسو با توجه به سابقه ای که در تولید خودرو های بلدوزر ، لوله گذار و … داشت تواست در عرصه تولید و فروش بیل های مکانیکی موفق شده و تعداد قابل توجهی از محصولات خود را به فروش برسانده اما این مقدار فروش در برابر رقیبان قدرتمندی که همه روزه در حال ارتقاع محصولات خود بودند موفقیت به حساب نیامد زیرا کوماتسو به مدت 20 سال کلاس وزنی بیل های مکانیکی تولیدی خود را در وزن 65 تن نگه داشت و آنها را ارتقاع نداد همچنین عدم راه اندازی بخشی برای تولید بیل هایی که از چرخ پلاستیکی به جای چرخ زنجیری استفاده میکنند نیز از دیگر دلایل این ناکامی می بود.
در حال حاضر با توجه به تغییراتی که کوماتسو در خط تولیدی و هم چنین سیاست های خود در برابر مشتریان داشته است توانسته پس از هیتاچی در رتبه دوم شرکت های تولید کننده خودرو های سنگین قرار گیرد که با توجه به سیر صعودی پیشرفت کوماتسو طی چند سال گذشته این امید میرود که به زودی به اولین شرکت تولیدی خودرو های راهداری تبدیل شود.
وظایف شیر کنترل در سیستم هیدرولیک ؟؟؟
– دبی خروجی از پمپها را مطابق بادستور اپراتور از پمپها گرفته و به سمت عملگرها تقسیم و ارسال می کند .
-اطلاعات مورد نیاز پمپ برای تامین دبی خواسته شده برای هریک از عملگرها را بدست آورده و ارسال می کند.
-وقتی اپراتوربه طور همزمان دو یا چند حرکت از دستگاه می خواهد ،شیر کنترل دبی ارسال شده به سمت هر یک از ادوات را کنترل می کند.
– جلوگیری از بالا رفتن فشار پمپها از حد معین.( ماکزیمم فشار خروجی پمپ را کمتر از یک حد معین نگه می دارد)
-از ایجاد فشار منفی یا خلاء در مدار هیدرولیک جلوگیری می کند .
-فشار ناگهانی و بالای بوجود آمده در مدار هیدرولیک را که ممکن است در اثر ضربه بوجود آید برطرف می کند
اطلاعات تماس
09127700422
02166610162
02166608246
تامین کننده و وارد کننده قطعات ماشین های راهسازی و معدنی
مجتمع کاترپیلار طبقه اول پلاک
۱۷۸
برچسب: پمپ هیدرولیک کوماتسو، تراک کوماتسو،