تراك كوماتسو
تراك كوماتسو
واردكننده و تامين كننده ي كليه قطعات موتوري,و زير بندي دامپتراك,لودر,بلدوزر و بيل مكانيكي كوماتسو
تراك كوماتسو از سال 1388 فعاليت گسترده اي را در اين زمينه شروع كرده است.
اين شركت با دارا بودن سابقه درخشان در زمينه تامين و تهيه قطعات انواع ماشين آلات راهسازي و معدني و همچنين با بهره گيري از مهندسين و متخصصين كارآزموده در امر سرويس و نگهداري كليه ماشين آلات راهسازي فعاليت ويژه اي داشته و همواره بر اين باور است كه مي توان از تجربه مفيد كاري خود نقش موثري در صنعت راهسازي كشور فراهم آورد.
باعث افتخار است كه در راستاي عمران و آباداني كشور توانسته ايم با شركت ها و نهادهاي دولتي و خصوصي اعم از ارگان هاي نظامي، شهرداري ها، شركت هاي راه سازي، معدني، حفاري، پيمانكاري ها و … همكاري داشته باشيم.
اين شركت با دارا بودن سابقه درخشان در زمينه تامين و تهيه قطعات انواع ماشين آلات راهسازي و معدني و همچنين با بهره گيري از مهندسين و متخصصين كارآزموده در امر سرويس و نگهداري كليه ماشين آلات راهسازي فعاليت ويژه اي داشته و همواره بر اين باور است كه مي توان از تجربه مفيد كاري خود نقش موثري در صنعت راهسازي كشور فراهم آورد.
بيل مكانيكي كوماتسو جزء تجهيزات حفاري اين كمپاني به شمار مي رود. بيل مكانيكي از ماشينهاي سنگين عمراني و مهندسي است كه از قطعات مكانيكي اصلي اعم از بازوي مفصلي، باكت (Bucket) و كابين گردان در قسمت بالا و زنجير و يا چرخ لاستيكي در زير ميباشد. قسمت فوقاني هر دو نوع بيل مكانيكي (چرخ زنجيري و چرخ لاستيكي) داراي عملكردي مشابه هستند و از رِله، اَهرم و تجهيزات الكترونيكي براي كنترل آن استفاده مي شود. اما قسمت تحتاني كه شامل كل لوازم يدكي زيربندي، زيربندي كامل و اتصالات چرخ ها مي باشد، داراي عملكرد جداگانه اي (براي محيطهاي كوهستاني، شهري، بياباني) مي باشد. علاوه بر تفاوت لوازم يدكي زيربندي، محل كار و سرعت بيل مكانيكي چرخ زنجيري با بيل مكانيكي چرخ لاستيكي متفاوت است.
از ديگر ويژگي هاي بيل مكانيكي ميتوان به نصب چكش (پيكور) كه بسيار پركاربرد است اشاره كرد. نصب چكش هيدروليكي يا پنوماتيك بجاي باكت اين دستگاه، اين امكان را فراهم ميكند كه سطوح و حجم هاي سنگي يا بتوني را كه بنا به دلايلي نميتوان با مواد منفجره و يا كمپرسور تخريب كرد، بهوسيله مجموعه اين دو وسيله (بيل و چكش) تخريب نمود. البته بايد عنوان كرد كه بيل مكانيكي براي حمل خاك مناسب و مقرون به صرفه نيست. به همين دليل پيشنهاد مي شود كه از لودر براي حمل خاك به حجم زياد استفاده شود.
حفر كانال، گودال، زيرسازي، حمل مواد (در حد متوسط)، برش توسط ادوات هيدروليكي، تخريب، گودبرداري براي ساخت ساختمان، خاك برداري، تسطيح زمين (در مواردي به صورت خلاصه- در غير اينصورت گريدر پيشنهاد مي شود)، معدنكاري و لايروبي رودخانه
نحوه عملكرد قطعات عملكردي و لوازم يدكي بيل مكانيكي
بازوي مفصلي
بازوي مفصلي در قسمت جلويي بيل مكانيكي واقع شده و وظيفه حفاري، جابجاي و حمل را بر عهده دارد. اين بازو به وسيله سه هيدروليك جداگانه و توسط راننده كنترل مي شود. هيدروليك اول در قسمت ابتدايي بازو (جلوي كابين راننده)، هيدروليك ثانويه در مركز بازو و ديگري انتهاي بازوي مفصلي واقع شده است. هيدروليك اول براي به حركت درآوردن بازوي اصلي مي باشد و هيدروليك دوم براي حركت و قدرت دارن به باكت به كار مي رود. تمام عملكرد اين بازو از طريق يك رله در كابين راننده كنترل مي شود.
اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه از خودرو هاي راهسازي استفاده ميكنيد و مايليد تا از دانستني هاي بيل مكانيكي كوماتسو بيشتر بدانيد در ادامه با ما در تراك كوماتسو همراه باشيد تا اطلاعاتي در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.در اين بخش از مقاله در رابطه با كد خطاهايي كه ممكن است در بيل مكانيكي با برند كوماتسو آن برخورد كنيد صحبت نماييم. امروزه بيل مكانيكي توليد شده توسط شركت هاي ولوو ، هيتاچي ، دوسان و… از قابليت نصب دياگ بهره مي برند در اين ماشين آلات ، دياگ به صورت خارجي بر روي خودرو نصب مي شود و ايرادات آن را پيدا مي كند اين در حالي است كه بيل مكانيكي كوماتسو از دياگ داخلي برخوردار بوده و تمام اين اطلاعات به وسيله ي مانيتور قرار گرفته بر روي خود بيل قابل مشاهده است و نيازي به نصب دستگاه خارجي نمي باشد.
ارور E02 مربوط به اتصال / قطع سوپاپ سلونئويد مي باشد كه در صورتي كه اين ارور را بر روي مانيتور دستگاه خود مشاهده نموديد در هنگام كار شاهد اين خواهيد بود كه توان كاري دستگاه كم تر از حالت ايده آل شده و اصطلاحا در زير كار مي خوابد. براي رفع اين مشكل كافي است به سراغ دو شير برقي كه بر روي پمپ هيدروليك سمت چپ قرار داشته رفته و هر دوي آنها را مورد بررسي قرار دهيد به صورت معمول شير برقي كه در قسمت گودي قرار دارد مشكل پيدا كرده مي توان آنرا باز كرده و پس از سرويس كردن مقداري پالش به سوپاپ داخلي اضافه كرده تا كارايي آن به حالت قبل برگردد.
ارور E03 مربوط به اتصال و يا قطع شدگي در ترمز گردان خودرو مي باشد در صورت مشاهده اين ارور بايد منتظر قفل شدن و عدم امكان چرخش خودرو خود باشيد. براي رفع آن بايد به 6 شير برقي را كه زير سلكتور وجود دارد ، دسترسي پيدا كرده و نسبت به تعمير و يا تعويض آنها اقدام نماييد. قبل از هر اقدامي توجه داشته باشيد كه تعمير اين قسمت نيازمند تجربه و صرف وقت بسياري مي باشد. به طور معمول مشكل اصلي اين بخش به پنجمين شير مربوط بوده و شما مي توانيد با تعويض اين لوازم يدكي كوماتسو و يا رسوب زدايي آن ،اين شير را مانند روز اول نماييد.
ارور E05 مربوط به سيستم گاز بيل مكانيكي مي باشد و در صورتي كه با اين ارور مواجه شديد مطمئنا با اين مشكل كه بيل مكانيكي كوماتسو شما گاز خور خوبي ندارد برخورد خواهيد نمود. براي تعمير اين بخش كار خاصي از شما ساخته نيست تنها مي توانيد سوكت هاي متصل به گاز برقي را بررسي نماييد و بايد حتما توسط برقكار مابقي تغييرات انجام شود.
كوماتسو يكي از پيشتازان عرصه توليد خودرو هاي سنگين و قطعات كوماتسو مي باشد كه در سالهاي گذشته با توليد مدلهاي مختلف خودرو ها از جمله خودرو هاي راهداري سهم قابل توجهي را در بازار جهاني از آن خود نمايد و محصولات بسياري را در كشور هاي مختلف به فروش برساند. در ادامه بيشتر در زمينه ي تاريخچه شركت كوماتسو توضيح خواهيم داد.
كوماتسو از سال 1968 با توليد بيل هيدروليكي از سري H به جمع شركت هاي توليد كننده بيل مكانيكي پيوست. اين در حالي است كه اين شركت از سالها قبل از اين در عرصه توليد خودرو و لوازم جانبي خودرو فعاليت داشته است ولي به صورت جدي و تخصصي از سال 1968 در اين عرصه اقدام به برند سازي نمود.
اين شركت با همكاري شركت هاي آمريكايي توانست مجموعه اي از خودرو هاي سري H را توليد نمايد و درامد مطلوبي را از فروش اين مدل خودرو به دست آورد.
ايران در سال 1980 در هنگام جنگ با عراق كه كشور هاي زيادي از ارائه خودرو هاي راهداري به ايران خودداري ميكردند با كوماتسو براي خريد خودرو هاي راهداري ساخته شده توسط اين شركت به توافق رسيد و اقدام به وارد كردن تعداد قابل توجهي از اين محصولات كوماتسو نمود و از آنها در خط مقدم جبه هاي خود استفاده نمود.
كوماتسو با توجه به سابقه اي كه در توليد خودرو هاي بلدوزر ، لوله گذار و … داشت تواست در عرصه توليد و فروش بيل هاي مكانيكي موفق شده و تعداد قابل توجهي از محصولات خود را به فروش برسانده اما اين مقدار فروش در برابر رقيبان قدرتمندي كه همه روزه در حال ارتقاع محصولات خود بودند موفقيت به حساب نيامد زيرا كوماتسو به مدت 20 سال كلاس وزني بيل هاي مكانيكي توليدي خود را در وزن 65 تن نگه داشت و آنها را ارتقاع نداد همچنين عدم راه اندازي بخشي براي توليد بيل هايي كه از چرخ پلاستيكي به جاي چرخ زنجيري استفاده ميكنند نيز از ديگر دلايل اين ناكامي مي بود.
در حال حاضر با توجه به تغييراتي كه كوماتسو در خط توليدي و هم چنين سياست هاي خود در برابر مشتريان داشته است توانسته پس از هيتاچي در رتبه دوم شركت هاي توليد كننده خودرو هاي سنگين قرار گيرد كه با توجه به سير صعودي پيشرفت كوماتسو طي چند سال گذشته اين اميد ميرود كه به زودي به اولين شركت توليدي خودرو هاي راهداري تبديل شود.
وظايف شير كنترل در سيستم هيدروليك ؟؟؟
– دبي خروجي از پمپها را مطابق بادستور اپراتور از پمپها گرفته و به سمت عملگرها تقسيم و ارسال مي كند .
-اطلاعات مورد نياز پمپ براي تامين دبي خواسته شده براي هريك از عملگرها را بدست آورده و ارسال مي كند.
-وقتي اپراتوربه طور همزمان دو يا چند حركت از دستگاه مي خواهد ،شير كنترل دبي ارسال شده به سمت هر يك از ادوات را كنترل مي كند.
– جلوگيري از بالا رفتن فشار پمپها از حد معين.( ماكزيمم فشار خروجي پمپ را كمتر از يك حد معين نگه مي دارد)
-از ايجاد فشار منفي يا خلاء در مدار هيدروليك جلوگيري مي كند .
-فشار ناگهاني و بالاي بوجود آمده در مدار هيدروليك را كه ممكن است در اثر ضربه بوجود آيد برطرف مي كند
اطلاعات تماس
09127700422
02166610162
02166608246
تامين كننده و وارد كننده قطعات ماشين هاي راهسازي و معدني
مجتمع كاترپيلار طبقه اول پلاك
۱۷۸
www.truckkomatsu.com
برچسب:
پمپ هيدروليك كوماتسو،
تراك كوماتسو،
ادامه مطلب
بازدید: