physics physics .

physics

هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین،

ارتودنسی، یکی از روش‌های بهبود قرارگیری دندان‌ها در دهان است که به روش‌های متفاوتی از جمله هدگیر، ارتودنسی متحرک یا ثابت و ارتودنسی مرئی یا نامرئی صورت می‌پذیرد. از جمله نگرانی‌های بیماران در پیش از شروع درمان ارتودنسی، عوارض ارتودنسی و مشکلات بعد از ارتودنسی است. مراحل ارتودنسی بزرگسالان نیز همانند مراحل  ارتودنسی برای کودکان است، با این تفاوت که در ارتودنسی کودکان، با توجه به مستحکم نشدن استخوان‌های فک، با راحتی بیشتری می‌توان چینش دندان‌ها را به حالت مطلوب رساند. یکی از مواردی که درمان ارتودنسی را خوشایند می‌کند، توانایی انتخاب بیمار از میان ارتودنسی‌های رنگی موجود است (براکت‌های فلزی رنگی). با ما همراه بمانید تا به شرح «ارتودنسی» و مفاهیم مرتبط با آن بپردازیم.

 

جالب است بدانید در کنار «ارتودنسی»، عبارات زیر نیز جستجو می‌شود:

  • عوارض ارتودنسی
  • مشکلات بعد از ارتودنسی
  • فیلم ارتودنسی دندان
  • مراحل ارتودنسی بزرگسالان
  • ارتودنسی رنگی
  • ارتودنسی قبل و بعد
  • معایب ارتودنسی
  • ارتودنسی متحرک

 

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه‌های رشته‌ی دندانپزشکی است که  در سعی بر ایجاد چینش مطلوب متناسب با استخوان فک و لثه فرد می‌شود. کلمه «ارتودنسی»، خود از دو کلمه ارتو و دنسی تشکیل شده است. از جمله مواردی که چینش  نامطلوب دندان‌ها به همراه دارند، اثرگذاری بر روابط اجتماعی، جویدن غذا، اختلال در قرار گرفتن دندان‌های فک بالا و فک پایین بر روی یکدیگر و ... اشاره نمود.

 

عوارض ارتودنسی

یکی از نگرانی‌هایی که بیماران برای درمان ارتودنسی دارند، عوارض ارتودنسی است. از جمله عوارض ارتودنسی می‌توان  به پوسیدگی دندان، لق شدن دندان‌ها و ... اشاره نمود؛ اما در این میان باید توجه کرد که اگر متخصص ارتودنسی‌ای که برمی‌گزینید دارای مهارت و سابقه کار در این حوزه است، با خیالی آسوده می‌توانید بدون ایجاد شدن مشکل پس از ارتودنسی، درمان خودتان را آغاز کنید.

 

مراحل ارتودنسی بزرگسالان:

در اولین جلسه متخصص ارتودنسی، با چکاپ کامل دندان‌های شما، گزینه‌هایی که پیش روی شما است را شرح می‌دهد. در موارد معدودی، ارتودنسی پاسخگو نیست و باید به جراحی فک و ایجاد تغییرات در استخوان‌های فک و سپس ارتودنسی پرداخت. در موارد دیگری، هدگیر بخشی از فرایند بخشی از فرایند درمان را شکل می‌دهد.

در قدم بعد، شما می‌توانید از میان متدهای متفاوت ارتودنسی که شامل مواردی مانند ارتودنسی متحرک، ثابت، مرئی و نامرئی می‌شود، دست به انتخاب بزنید.

اینک متخصص ارتودنسی برای شما، دو نوع عکس برداری متفاوت OPG و لنترال سفالومتری می‌نویسد تا بررسی دقیق وضعیت سلامتی دهان شما و همچنین شکل استخوان‌های فک شما بپردازد.

در انتها، متخصص ارتودنسی به قرار دادن براکت‌های بر روی دندان شما می‌پردازد و با اتصال براکت‌ها به یکدیگر، در طی مدت زمان 6 تا 18 ماه، درمان شما را به پایان می‌رساند.

 

سخن پایانی:

امیدواریم این مقاله که پیرامون «ارتودنسی» بود، برای شما مفید واقع شود.

 


برچسب: حداقل هزینه ارتودنسی،،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۷:۴۴ توسط:sam موضوع: نظرات (0)